17 december 2007

Ko Samet - Thailand del 9

Vi tog en tvådagars utflykt till Ko Samet. Åkte bil till Ban Phe och sen en slowboat ut till ön med de fantastiskt vita strändera. Ja, den här ön gillade jag också. Så vacker natur och sen blev det ju lite omväxling och mera turister... ok för två dagar men inte mer.


Så här lyxigt bodde vi. Jag i det vänstra huset och de andra i det högra.
Mitt fina sovrum.
Härliga badrummet
Gången mellan våra rum. Här hade lilla M kul och kröp i racerfart fram och tillbaka.
Utsikt mot stranden

Utsikt på stranden
Ja, jag var ju tvungen att totallyxa. Mina fötter var helt paj när vi kom till ön. Hårda fotsulor och många skavsår och blåsor. Då passade jag på att få en rejäl fotskrubbning. Fötterna blev lena som lilla M's. Tog också fotmassage och pedikyr. Rosa fina naglar blev det. Dag två tog jag helkroppsmassage av samma thaikvinna. Vilken upplevelse att ligga på den kritvita stranden, ha utsikt över det turkosa vattnet och få massage.
Kväll på stranden
Restaurang på stranden


Lilla bygatan
Speedboat i hamnen
Slowboat i hamnen. Lite läskigt när vi skulle åka tillbaka. Vår båt låg utanför en annan så vi fick kliva från bryggan över till taket på en båt för att sen ta oss över till taket på vår båt. Högt och gungigt var det och vi hade ju lilla M med oss. Tur med förutseende föräldrar som hade med flytväst.
Härlig gammal kvinna på väg hem efter en dags arbete.



Inga kommentarer: