26 juni 2007

lite nya kort

Förra veckan var det avtackning av vår avdelningschef. Satte ihop ett kort med multifunktion. Dels ville vi ju skicka en hälsning till henne, så på ett uppslag finns allas namnteckningar. På ett annat uppslag finns ord om henne. Alla på avdelningen bidrog så det blev rätt många ord. På det tredje uppsaget är den specialskrivna sångtexten om henne som några kollegor totat ihop. Och sist men inte minst, på baksidan en ficka för ett presentkort på Designtorget.


Och så dekorerade jag asken så att den skulle matcha kortet. I asken finns ett jättefint halsband.
Inte nog med att chefen slutade. Vår avdelning har delats och en av mina kolegor på min enhet har flyttat över till den nya avdelningen. Henne tackade vi av dagen efter chefen och det bidde ett litet kort till henne av det restpapper jag hade kvar. Hade nämligen lyxen att göra alla kort på arbetstid eftersom det faktiskt var saker till kollegor. Men följden blev att det inte fanns så mycket papper kvar till detta från början icke planerade kort.

5 kommentarer:

fanny sa...

Wow, schyssta saker! :-) Jättefina färger. Gillar den frihandsklippta prylen på Kattis kort!

Anonym sa...

Vilket jättefint kort!! Superide´med alla olika sidor! Är det cardstocks du har satt ihop, eller? Härliga färger!!

pippilotta sa...

Tack. Det är kartong i A2-format, som jag skurit på längden. På det sätet böhver man inte skarva ihop sidorna utan vika ihop dem...Egentligen är det ganskalustigt med scrapspråket. Det medför oftast engelska ord på ågot som egentligen redan har ett ord på engelska. Cardstock är ju egentligen kartong om man pratar svenska . Och så brukar man mer lägga till storlek och gramvikt. Men på srapsvenska är cardstock som jag förståt det egentligen menämningen på en specifik storlek och gramvikt... ordet layout är ju också rätt lustigt... på scrapsvenska används ju det istllet för albumsida... kanbli rätt förvirrande ibland eftersom jag på jobet gör layouter varje dag men inga av dessa är i närheten av att vara albumsidor haha

pippilotta sa...

ursäkta den till synes dåliga svenskan.. det är bara mitt tangentbord som behöver semester och jag som glömmer att korrläsa före publicering i alla min iver

MyA sa...

Tackkortet är verkligen superfint! Det gillar jag jättemycket!