17 december 2007

Ban Kram - Thailand del 7

Närmaste stora byn med stor marknad några dagar i veckan heter Ban Kram. Jag blev verkligen förälskad i den här marknadsplatsen. Här är mest lokalbefolkningens ställe. Såg faktiskt inga andra västerlänningar. Efter att ha besökt marknaden två gånger med vännerna när vi hade bil bestämde jag mig en av de sista dagarna att göra en egen upptäcksfärd per cykel. Tog ungefär 30 minuter att cykla i lugn takt. Man cyklar ju gärna inte så fort i gassande sol och 30 plus liksom. Så här skulle jag vilja handla min mat varje dag. Blir så inspirerad av färger och dofter.
Ett träd bredvid marknaden såg så här fint ut.
Här är det "stora" varuhuset... Tja, de hade ju lite mer än affärerna i vår lilla by, men riktigt allt hittar man ändå inte här.

Inga kommentarer: