17 december 2007

Bangkok - Thailand del 11

Sista dygnet tillbringade jag i Bangkok. Kom dit på kvällen till ett bra hotell som snällaste K hade hjälpt mig att boka. Det låg nära Siam där det verkade vara ett slags affärscentra. Första kvällen gav jag mig ut på äventyr till nattmarknaden vid Lumpina Park. Så häftig. Men jag som vant mig vid att vara ensam västerlänning och kunna handla lugnt och stillsamt blev snabbt medveten om att Bangkok är en helt nnan sak. Här var det karaoke och uppträdanden på schen. Försäljarna var på en hela tiden med : special price only for you-stilen. Men det var kul att vara i ett folkmuller några timmar ändå. Färdigsjoppad med många fynd drog jag mig hem till hotellet och somnade bums.
Dagen därpå också jag på guidad tur till Grand Palace. Kände inte riktigt att jag skulle orka ta in hela Bangkok för egen fot. Nedan ser ni alla fantastiska byggnader.






På eftermiddagen tog jag en tur för shopping. Testade skytrain och lyckades både köpa rätt biljett och åka till rätt station. Det är viktigt att kliva av rätt för man måste lämna biljetten vid utgången och man kommer inte ut om man betalat för lite...


Det var ju rätt lätt att komma ihåg vart jag skulle...
Tog en liten paus på eftermiddagen mellan shoppingrundorna. Gick upp på hotellets tak och tog ett dopp i poolen. Rätt härlig känsla.

Inga kommentarer: