26 april 2006

Doppresenter

Min brorsson döptes i söndags. Har jobbat rätt länge med presenterna och det har varit jättekul. Nästan lite svårt att lämna ifrån mig dem nu.


Popup-kortet är en teknik som jag funderat ut under en lång tid. Har vikt sååå mycket papper innan jag till slut hittade ett kort på nätet som var gjort ungefär på det här sättet. Beställde hem det och kollade hur det var gjort. Kopierade viss teknik och har sen lagt till lite egna saker. Superkul. det finns mycket att utveckla här!


Min första väska! tror jag nästan blev manisk med att lacka allt. Men lacken gjorde att den kändes färdig och på riktigt liksom. Och så blir den lite tåligare om lillkillen får tag på den.

Klädde den med mjuk fin päls inuti. Blev fint och mysigt men lite mindre plats förstås.

I väskan la jag två små böcker. En som de kan skriva in vad lillkillen fick i doppresent och av vem. Kan vara kul och kolla på när han blir stor. Och så en bok där man kan skriva in hans alla framsteg i livet som att rulla runt på mage och klappa händerna.


1 kommentar:

Loll sa...

Jättefint, kul det där popupkortet - oerhört DU! Nog blev dom väl glada...
kram