03 juni 2006

Trädet

Det var ett tag sen sist men jag har inte legat på latsidan vad gäller produktion, bara publicering... Trädet är ett projekt som jag gjort för mitt jobb. Vi arbetar med balanserat styrkort, vilket är en utvidgad verksamhetsplan som sammanfattas på en sida i en matris. Men man kan också se hela det hela visualiserat som ett träd. De olika målområdena växer från rötterna via stammen och grenarna ut till frukten och har stöd av ekonomi, som blir stödpinnen vid sidan av trädet. Mitt uppdrag är vanligtvis att visa våra olika processer grafiskt och så kom uppdraget att göra ett träd... Funderade ett tag på det och när jag varit med F på vår traditionsenliga fredagspysselrunda och köpt en hel del papper kom jag på hur jag ska göra. Jag gör ett megastort scrappträd. Storlek 70x100 cm. Det får fungera som en affisch och sen fotograferar vi det så vi kan använda bilden i PowerPoint och även skriva ut på A4 ark att ha som framsida på våra styrkortspärmar.


Trädet med visionen, det vi strävar mot, i solen. I solstrålarna ser man våra tre kärnvärden trygghet, kompetens och tillgänglighet.

Plaketterna med våra målområden och mål sitter nu fast på trädet.

Slutligen sitter varje målområdes kritiska framgångsfaktorer, i form av tags, fast i en liten klädnypa.

Är rätt nöjd med resultatet efter väldigt många timmars arbete. Vi får se om det blir väl mottaget och fungerar som en positiv del i vår verksamhetsutveckling.

Inga kommentarer: