18 juni 2006

Bröllop

Min första beställning. Va ute på stan med en kompis i torsdags och letade efter enaftonväska till henne. Hon skulle va tärna på sin kusins bröllop på lördagen. När vi handlat färdigt sa hon att det var en grej till att köpa. de skulle ge bort pengar till bröllopsresan och hon behövde köpa ett fint kort att ha som presentkort. Jag tittade på henne med en antagligen konstig blick. Och sen börja vi skratta båda två. Kom på att hon skulle ju beställt av mig. Så vi satte oss ner med ett glas vin var och spånade lite på vad det skulle stå i kortet. Problemet var ju ara tiden. torsdagskvällen gick åt till vindrickande och att kolla på fotboll. fredagen jobbade jag men handlade papper efter det. Sen satt jag till och från på kvällen fram till två på natten och skapade detta lilla presentkort som blev en låda. Ja ni har sett modellen förut men jag utvecklade den lite.

Presentkortet blev en tag att dra ut ur en ficka. Talet till bruden fäller man ut så det blir fyra sidor. Under hjärtat i mitten är en liten låda med ris. ett tips för att sätta fast pärlor och annat knepigt som vanligt lim inte fixar är att använda limpistolen. Det funkar perfekt.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad snyggt det blev! Vad har du använt för papper? Kartong eller?

pippilotta sa...

Jag har använt vit cardstock och sen ett guldfärgat papper som finns i A4 på skapa. Vitt papper till texterna är också A4 från skapa, det som har lite silverflagor i sig. samma som jag köpte till trädet om du minns.

Anonym sa...

Åh så fint detta var!! Ska på dubbelbröllop i Maj månad! Får man Lifta denna? Är nybörjare...