28 september 2007

Kort i annan stil än vanligtvis

Har äntligen pressat fram lite papperpysselsaker. Det tog tid att få ur mig inspirationen. På jobbet är det många som slutar för tillfället. Igår tackade vi av tre kollegor som ska gå i pension. Och det blev varsitt kort till dem. Alla i samma stil men individuellt utformade.

För min del jobbade jag både med ett nytt format och med en färgskala som inte riktigt är min vanliga. Tyvärr har jag fortfarande trubbel med min energi varför korten är rätt enkla, men jag tror de blev uppskattade ändå.




3 kommentarer:

Botilda sa...

Du tycker kanske att de är enkla, jag tycker att de är jättefina! Och så snyggt kalligraferat inuti också. En papperspysselnovis som jag undrar hur du fått till guldbokstäverna på framsidorna. Är det lösa bokstäver eller stämplat eller nåt annat som jag inte ens vet existerar?

Trevlig helg!

pippilotta sa...

Botilda: Bokstäverna på framsidan är gjorda med stämpel och sedan embossat. Det är ett pulver som man häller över det stämplade motivet medan det är vått. Då fastnar pulvret precis på stämpelytan. Sen smälter man pulvret genom att blåsa med en värmepistol eller hålla pappret över en spisplatta.

MyA sa...

Dom var ju jättefina!!! vad härligt att se att du börjar hitta lite inspiration igen. Har haft en tillfällig liten svacka själv, men är igång igen :-)