29 april 2007

60-årspresent

Vad ger man till nån som inte önskar sig något speciellt? Ibland är det bara så svårt att komma på presenter när inte mottagren kan hinta om minsta lilla önskan. Nåväl, jag kom till slut på, med inspiration av F, på att jag kunde göra en journal jar. Och jag tror att det blev rätt passande till just den här personen. Ovan är själva presentförpackningen i form av vit påse från Skapa som jag dekorerat med papper som jag hittade hemma samt min underbara orange tapet.


I påsen kunde hon sen hitta denna lilla burk. Ja, det är 134 frågor på små remsor i burken och de vill alla ha svar. På tagen som hänger på burken står det:

  • dra en lapp
  • klistra in i boken
  • svara på frågan
Till sist själva boken som hon ska skriva in alla berättlser i. Kanske kan den när den är färdig bli en bra present till hennes barn.

7 kommentarer:

Fanny sa...

Jag säger bara WOW!!! Så snyggt.

Fanny sa...

Måste kommentera igen - sjukt snyggt med embossingen på det utskrivna. Har jag faktiskt inte testat, jag skriver sällan ut från datorn och använder, men det var ju himla fiffigt juh! :-D

pippilotta sa...

ja, visst är det. Just nu är jag av någon anledning så skakig i händerna (syns på alla dåliga foton) och då funkar den här varianten bättre. Om jag inte anänder min "en-en stil" med snirklar förstås...

Anonym sa...

Hej!

Hamnade här när jag letade ideér till vad jag kan ge till mamma på 60-årsdagen. Tack så jättemycket för detta tips! Är det vänner och bekanta som har skrivit frågor som hon ska svara på eller är det dom som har svarat på frågor om henne? Hursomhelst så kom jag på en annan idé utifrån din, att göra en bok om mamma där folk kan skriva kommentarer om henne, hon är så omtyckt av alla och jag tror att hon skulle bli jätteglad av en sån present :) Svara gärna på min kommentar här vill inte att hon ska se svaret om du skulle svara i min blogg.

Mvh Nathalie

pippilotta sa...

Nathalie: frågorna är om allt möjligt som jag vill veta om henne, och kanske andra också. Allt från vart hon är född, gick i skola, till vilka adresser hon bott på, vad hon studerat osv till mer vad hon tycker om olika saker och ting.

Din idé verkar också bra tycker jag.

Danielle

Anonym sa...

mycket intiresno, tack

stroblowski sa...

Stor blogg med intressanta artiklar. På min blogg jag också presentera en hel del goda gåvor. Till exempel, parfym LR Classics
för människor med smak och en liten handväska.