19 februari 2007

Vecka 1 dag 1

Vecka ett blev visserligen en aning försenad, men nu är den här! Kom precis hem från gymet.

Skulle vara modig och pröva en för mig helt ny maskin, en sån där som man sätter fötterna på typ stora pedaler och håller händerna i två stänger. Tänkte att det borde likna skidåkning eller kanske mera stavgång. Jag gick fram till maskinen och började trycka på knapparna. Tänkte att man borde sätta igång den på typ start. Som man gör på löp/gångmaskinerna. Det hände ingenting. Provade nästa... och nästa... till slut vände sig en tjej om som redan var i full gång på en maskin:
- hallå, man måste liksom börja använda maskinen... den går inte av sig själv!!!
Nähä tänkte jag. Så jag klev upp på den och började veva med fötterna. Kändes en aning bakvänt tills jag kom på att jag pedalade baklänges.
Nya tag och denna gång framåt. Aj! Jäklar vad det gjorde ont i vaderna, och va konstigt framåtlutad man måste ha kroppen för att nå till handstängerna. Bet ihop för att det var så pinsamt. Körde på i 5 minuter. Sen fick det vara nog med nymodigheter för dagen.

Gick vidare till gångmaskinen. Den satte man i allafall igång med en startknapp. Började gå. Benen skakade, jag hade ingen balans och det kändes allmänt motigt. Det var som om mina muskler helt glömt bort vad de är till för. Dags å väcka dem! Den första kvarten fick jag hålla i mig i ledstängerna vid sidan. Kände mig som en sjukling på rehabilitering, visserligen sant men det är ju inte kroppen det är fel på från början. Men jag inser att sjukdomen och depperiet tärt på mer än sinnet. Som tur va hade jag laddat min nya iPod Shuffle med massa kul musik. Happy mondays fick mig att gå igång ordentligt å helt plötskligt hade kört på i 40 minuter. Å jag som bara skulle träna i 30 minuter idag enligt schemat. Men det känns bra. Superbra. Å en dag kanske en frisk och snygg jag tittar fram.

Nu ska jag städa vidare i garderoberna.

1 kommentar:

fanny sa...

Bra jobbat!