20 februari 2007

Virrpannan på gymet

Före frukost: 20 situps
Efter jobbet: 35 minuter powerwalk och 20 minuter styrketräning och 15 minuter strechövningar

Jaha, dag två på gymet. Tänkte att det kanske skulle gå bättre än igår. Jag behövde åtminstone inte klanta mig. Kommer in i stora entren ställer ner väskan för att plocka upp lilla låset till förvaringsskåpet vid receptionen. Bäst att stoppa in värdesaker där så inte tjuven tar dem i omklädningsrummet.

Nåväl, plockar alltså upp låset och sedan bandet med gymkortet där också nycklarna sitter i ett gummiband. Tomt. Inga nycklar. Plockar metodiskt upp allt i väskan. Inga nycklar. Kollar handväskan. Inga nycklar. Suck, orkar inte gå hem men det finns inget alternativ. Ska precis lägga ner allt i väskan när jag märker att nån knackar på min rygg (jag har supertramp på högsta volum i ipoden) vänder mig om:
- är det dina nycklar, säger en ung snygg man runt 35 och pekar på golvet.
- Wow tack! säger jag samtidigt som jag böjer mig ner för att ta upp dem och på vägen lyckas jag liksom ta med mig hela sportväskan med innehåll som fläker ut sig fint på golvet.
- eh tack, tack, säger jag en gång till när mannen småleende går vidare...

Ok, det var dagens göra bort sig på eriksdalsbadets gym. Så nu blir ju allt bara bra när jag ska träna tänkte jag. Och det blev det. Körde på gången i ett mycket snabbare tempo än igår. Körde lite intervaller på slutet. Men sen blev musklerna så sugna på att kämpa riktigt hårt så jag gick in och körde ett pass styrketräning och sen ett långt strechprogram som egentligen bygger på rörelser jag brukade köra när jag hade dansklasser.

Jo, jag har ju faktiskt varit danslärare en gång i tiden, men det är nåt jag håller rätt tyst om för det är nog ingen som tror mig när de ser hur min kropp ser ut idag...

Tänkte att jag kanske skulle publicera ett foto på mig så här i början av renoveringen, att ha som ett avskräckande exempel. Men jag är så avskräckt så jag vägrar att stå framför en kamera just nu. Håll till godo med en relativt snäll bild på en fet tant i sina bästa år, haha.

1 kommentar:

fanny sa...

Hahaha du skriver så roligt. :-) Känner igen det där med väskor som liksom självmant vräker ut innehållet över golvet.... Och vilken schysst teckning. Du måste illustrera mera! *kram*