06 mars 2006

Födelsekort i två steg

En av mina kusiner fick en liten flicka i början av januari. Jag satte igång med produktion av kortet på studs. Men sen kom massa andra födelsedagar ivägen. Jag producerade en bok till en tvååring, och de två askarna i plast som det finns bilder på tidigare. Det är som att varje gång jag ska göra färdigt födelsekortet så måste andra saker priorieteras. Under tiden så har också min scrappstil utvecklats så framsidan har januaristil och insidan marsstil.

"Ramen" runt namnet är små glaspärlor som fästs på dubbelhäftande tejp. Blir lite irriterad på mig själv ibland när det gäller textning. Jag gillar verkligen inte att linjera, tycker det är fritt och härligt att vara spontan men ibland borde jag nog vara lite noggrannare som min scrappkompis F inser jag.


Insidan har jag dekorerat med bland annat stora blommor från min nya blomstans. Jag bara älskar den. De som känner mig vet ju att jag alltid har blommor på väskor, smycken och i mycket av min grafiska formgivning. Jag har till och med blommor på visitkortet. Just nu har jag köpförbud, det blir alldeles för mycket scrappgrejer annars, men blommor i alla des former går liksom inte att låta bli.

Till kortet gav jag dem en fin blomreflex som jag la i en söt lite rosa presenttygpåse. Som helhet känner jag mig rätt nöjd ändå med produktionen.

1 kommentar:

Loll sa...

Schyssta kort! du var inte direkt ensam om att inte komma iväg....i lördags allstå...flera som hade tänkt men...fast vi fick en jäkligt god entrecote!
Idag har jag fotat takskottarna!
/L