07 maj 2007

hm, utmanad

Japp, har blivit utmanad igen av Pemba. Men, just nu så är det så mycket som försegår i mitt inre som jag inte riktigt vet om jag tycker det är lämpligt att släppa loss på den här bloggen. När jag börjar skriva har jag en tendens att vomera. Ja inte bokstavligt alltså, utan verbalt. Det skulle antagligen bli en självömkande smet om ensamhet, utanförskap, barnlängtan, nacksmärtor och ensamhet igen. 13 år som singel sätter liksom sina spår...

Så för att bespara både mig själv och er andra (om det nu är någon som läser bloggen) så har jag en mycket roligare lösning på utmaningen.

Mitt vimsiga, lössläppta och galna glamorhippi alterego GINGER. Så här har alltså hon svarat på utmaningen:

Tre saker Ginger inte förstår:
- Ohippa kläder
- Jobba - varför då, pengar fins väl ändå på banken
- Varfr det finns de som envisas med att dricka vatten när det finns champagne

Tre saker som finns på Gingers bord
- Läppstift
- iPod
- ett glas champagne

Tre saker Ginger gör just nu
- dricker skumpa
- funderar på vilka kläder hon ska ha imorgon
- letar på nätet efter ett party, det är ju måndag!

Tre saker Ginger vill göra innan hon dör
- Sitta i solen på en uteservering i New York och dricka champagne
- Gå på röda attan på Cannes filmfestival
- Shoppa loss i Paris

Tre saker Ginger kan
- shoppa
- flirta
- pladdra

Tre saker Ginger inte kan (läs inte vill)
- jobba
- rensa avlopp
- deklarera

Tre favoriträtter
- champagne
- champagne
- champagne

Tre saker Ginger vill att du ska lyssna på
- Janis Joplin
- Helena Josefsson
- Allt möjligt fransk och romantiskt

Ginger kastar inga handskar på någon för hon vill behålla dem själv...

3 kommentarer:

fanny sa...

Hahahaha way to go Ginger!

Botilda sa...

Härliga Ginger, smitta genast av dig till Pippilotta! Champagne är bäst ;-)

(Hm... Det är ju tisdagskväll i kväll, undrar om inte Botilda ska dricka champagne. Det finns faktiskt några flarror kvar i förrådet ännu.)

pippilotta sa...

haha, ginger fick nog i sig lite för mycket champagne igår och missade emellanåt tangenterna verkar det som... eller så bryr hon sig helt enkelt inte så mycket åt stavning