08 maj 2007

Vad ska jag bli när jag blir stor

har jag alltid undrat. Blev inspirerad av Tildetext som gjort en test i ämnet "vilket yrke passar dig?". Gjorde testet och tänkte att jag kanske skulle bli överraskad och få veta att jag egentligen borde vara rörmokare, lindansare eller politiker. Men nej, svaret var inte direkt någon nyhet. Tråkigt på ett sätt, tryggt och bra på ett annat. Skönt att veta att man gör rätt saker liksom.

Yrkestestresultat:
Grafisk industri / Media/Mode design / Musik/Trä, målning, hantverk
Kännetecknande för dig är att du är kreativ, fantasifull och målinriktad. Du har troligtvis en konstnärlig ådra som du gärna får utlopp för i olika sammanhang. Som barn var du klassens lilla konstnär och din fröken minns förmodligen fortfarande dina avancerade teckningar/skulpturer/dikter. Du gillar att lära dig nya saker och hitta lösningar på olika sorters problem. Där andra människor ser hinder ser du möjligheter. Grafisk design eller modedesign, musikmakare eller ett konstnärligt inriktat yrke inom hantverkssektorn bör vara yrkesområden som passar dig, eftersom du där kan kombinera ditt kreativa anlag med problemlösning.


Japp, då vet man det också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Scary -

Jag skulle jobba med turism - och det gör jag delvis.
Som guide på Landskrona citadell och på Skansen.

Jaha, då har jag hamnat rätt då.