06 maj 2007

Underbar söndagsmorgon

Kan livet bli bättre?! Vaknade vid åtta och kände ett sånt sug efter träning. Har varit lite si och så med det den senaste tiden. Tror att fettnätningen igår gav mig ny inspiration. Hade inte direkt gått ner några fler kilo men oj så mycket min fettprocent hade ändrats till det positiva. Väldigt mnga procentenheter lägre fettprocent än tidigare och mycket mer muskler. Det är verkligen en sporre att göra fettmätning. En vanlig vägning på vågen kan ju lätt få en att tro att det inte händer något eftersom man då inte ser just omfördelningen gällande fett och muskler.

Börjar också kännas på kläderna att det händer saker. Måste nog välja en storlek mindre nu när jag köper nya kläder. Igår fick jag sy om en tröja jag köpte för inte så länge sen för den satt som en hängig trasa på mig nu. Resultat får ni se senare idag.

Anyway, träningen var hur kul som helst. På löpbandet brukar jag köra hastigheten 5,4. Det har verkligen varit nog för mig. Även om man bara ska tävla med sig själv och inte andra så kan jag inte hjälpa att jag fick lite tävlingsinstinkt när jag fick veta att två av mina vänner som tränar kör på hastigheter mellan 6 och 7. Och det konstiga idag var att fast jag inte tränat regelbundet den senaste tiden så kändes 5,4 som om jag gick i slowmotion. Så jag fick snabbt öka på till 6 för att 20 miniter senare vara uppe på 7. Kändes riktigt bra. Ibland kan alltså vila ge en bättre form.

Körde på i gymet också med mitt nya program. Blev lite svårt att koncerntrera sig för där var det en snygg man i min egen ålder (det ni som bara tror att jag faller för ynglingar). Mannen ifråga smygflirtade hela tiden så det blev en extra krydda för dagen. Kanske bättre att flirta på gymet än på krogen. Om det nu skulle vara så att någon faller för mig där så är det ju helt otroligt. Rödflammig med svetten rinnandes och inget som döljer bilringar och andra skavanker.

Nu ska jag fixa iording mig för att gå på kalas. Min bror fyller år och som vanligt är det underbart väder. Vilken söndag!

1 kommentar:

fanny sa...

Vilken kul träning du verkar ha haft! Jag har också varit på gymet idag, det var kanonhärligt. Fast inget flirtande dock hahaha.