16 mars 2007

Det doftar underbart

i min lägenhet. Har lagat en riktigt god middag till mig själv.

Bön- och avocadosallad med paprika och rödlök. Lite citronolivolja och citroncremebalsamico på. Kyckling som blev en improvisation. Skulle laga sesamfröpanerad kykling. Det vill säga doppa den i ägg och sedan fröna. Men när jag tittade på datumet på äggkartongen var det utgånget sen en vecka tillbaka. Sån slarver jag är. Så då tog jag citronolivolja, citroncremebalsamico, soja och lite honung och slängde i massa sesamfrön så att det blev en marinad som kycklingen fick ligga i ett tag före stekning. Till allt detta en sås gjord på kesella , lite creme fraiche, riven ingefära, salt och peppar.

Yammiiii

2 kommentarer:

Loll sa...

Jamen du vann juh!!!
Duktigt Dani ;-)

Loll sa...

Jamen du vann juh!!!
Duktigt Dani ;-)