20 mars 2007

Oops, fanns det en sån knapp också

Jaha, så här ett år efter att jag köpte min digitalkamera så har jag upptäckt något alldeles fantastiskt. Kameran är inte alls så puckad och dålig som jag trodde. Ok, för att jag är en aning skakig men så dåliga bilder som det blir ibland känns som det är bäst att skylla på kameran. Har även haft funderingar på införskaffa en ny.

Så idag när jag skulle plåta dagens middag stod jag och fingrade på den där runda ringen runt on-knappen. Ringen har massa symboler på sig. Ett rött streck bredvid ringen pekar på symbolen A (tror att det betyder auto). Och det borde ju vara det bästa för då ska väl kameran liksom tänka ut det bästa själv, eller?!

Petade lite på ringen och märkte att man kunde vrida på den. Aha, de där symbolerna kanske är till för nåt och inte bara dekoration. Snurrade fram till en som var ett huvud. Å så tog jag dagens bild.

Aha, nr 2. Det blev en bättre bild. Lite irriterande är det faktiskt att jag låtit mitt alterego Ginger vara den som skött kameran i ett helt år. Det fattar väl vem som helst att den partybruden gör sig bäst i en bar med ett glas vitt i handen och inte alls som fotograf.

Inga kommentarer: