07 mars 2007

tagen

jaha, så har man alltså blivit "tagen" av Pemba

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Here we go:

1. Trots den ordningsmänniska jag är så har jag svårt för ordning och reda i mina egna garderober...
2. Jag blir lycklig av små saker som till exempel en vacker gren som jag kanske ser på väg till jobbet i dimman
3. Trot eller ej, men jag äger faktiskt kläder i andra färger än svart
4. Mina pektår är längre än mina stortår
5. Jag gnuggar också fötterna när jag ska somna, precis som loll.
6. Precis som pemba har jag ett alterego. Hon är ett vimsigt yrväder som gör massa roliga och ibland förbjudna saker som jag aldrig skulle komma att tänka på. Eftersom hon är singel drar hon sig inte heller för att flörta vilt, gärna med ynglingar..

Har tyvärr inte så många upparbetade bloggkontakter. Den ena utmanade mig, den andra blev utmanad av den första, så jag skickar vidare till den tredje som jag har:
tildetext

Jaha, då har jag klarat av den här utmaningen. Detta efter en hel dag med teambuilding där jag redan fått vända ut och in på och blotta mig själv...

1 kommentar:

Botilda sa...

Långt om länge. Nu finns en lista över Botildas konstigheter på Tilde text! Jag får höra flera gånger om dagen hur konstig jag är (och vilken tur det är eftersom sambon är minst lika konstig han), men hade jättesvårt att komma på lagom skrivbara konstigheter ;-)