13 mars 2007

En underbar dag

är när:

  • jag vaknar på morgonen med en bitter smak i sinnet och klump i magen för att ekonomin snart är helt körd (ny ersättningsgrad från f-kassan), känner stort behov av att bli kramad och tröstad men ser mig själv i spegeln och inser att det kan jag bara drömma om men så helt plötsligt vid lunchtid får jag ett sms som är barnförbjudet och väldigt smickrande från en yngling vars namn jag inte nämner

  • jag blir hög på jobbet för att orden helt plötsligt flödar som vatten, efter hjärnboxning i en månad, och mina producerade texter får helt godkänt utan anmärkning av en kollega som är skribent

  • kör på som vanligt med gång på löpbandet och i stunden uppfinner luftstavgång (alltså stavgång utan stavar för de får inte plats), efter 40 minuter inser att jag inte går längre utan faktiskt springer och dessutom orkar springa i 20 minter till i snabbare och snabbare fart

1 kommentar:

fanny sa...

Å vad härligt att du också har kommit till "springa utan att man märker det"-stadiet... det är så häftigt!