10 oktober 2007

nytt pyssel

Igår kväll tog Maja med mig på en så otrligt inspirerande kurs. Silverlera! Oj, precis min grej. Känns som jag kan bli helt fast i detta. Inte direkt en billig hobby. Men jag kände att jag helt plötsligt skulle kunna göra massa saker som jag haft funderingar på men aldrig vetat hur jag skulle kunna genomföra.

Det var bara en "prova på kurs" så vi hade inte så mycket tid att pilla med våra skapelser. Jag lyckades i alla fall göra ett smycke i den stil jag hade tänkt på innan kursen. Så jag är rätt nöjd. Och ja, det är meningen att silverplattan ska se ruff och ojämn ut. Annars går det perfekt att göra fina släta kanter om man så vill.

Nu ska jag räkna på ekonomin och se om jag möjligtvis kan tillåta mig att köpa de mest grundläggande verktygen och silverlera för kanske fem smycken. Om ekonomin tillåter kommer jag alltså vara helt uppslukad av det här den närmsta tiden.

3 kommentarer:

K sa...

Hej detektiven!

Vad snyggt! Vilken cool grej, silverlera, innan idag visste jag inte ens att det fanns nåt sånt. Måste få se det IRL någon dag.

fanny sa...

Men guud vad häftigt! :-D

MyA sa...

Det är jättesnyggt IRL också :-)

Jag är så glad att du tyckte att det var så roligt. Jag hoppas du räknar på ett bra sätt :-D