14 oktober 2007

vildsvinen hade i alla fall kul

Vilken fantastisk helg! Den började tidigt i fredags när jag stack iväg från staden med Loll för att åka till landet och stänga inför vintern. Runt nollgradigt var det ute men ändå en härligt krispig höstdag och alla dess underbara färger. Tyvärr så blev det inte så mycket landet i somras. Öppna gjorde vi 27 april, sen klippte jag gräset i 30 graders värme den 6 juni. Och sen ingenting för att då slutligen åka ut och stänga. Några som verkade hade njutit av det underbara landet var dock vildsvinen. De hade bökat upp stora delar av gräsmattan, ni ser på bilden nedan. Så för min del så blev det till att försöka stå på huk en bra tid och lägga pussel. Nåja, jag har ju saknat trädgårdsarbetet så...Den där gräsklippningen jag gjorde syntes det inte mycket av. Trädgården var helt vildvuxen. Bara att ta nya tag nästa år. Då tycker Loll och jag att det kan komma med några starka karlar och fixa lite åt oss. Vi kan laga god mat.
När vi fixat allt i trädgård och hus gick vi ut på årets första och sista promenad i vår trollskog. Vi hittade faktiskt en hel del svamp. Kantareller och svart trympetsvamp. Typiskt nog dog kamerabatteriet när jag skulle fånga skörden på bild, men innan dess hann jag ta lite bilder i skogen. Svampen på bilden nedan plockade vi inte men vacker är den ju.





1 kommentar:

MyA sa...

Åh vilka vackra höstbilder!!!
å vilka elaka vildsvin ;-)